joi, 10 martie 2011

tort cadou ( tiramisu )


am facut acest tort pentru un prieten de-al nostru care ieri si-a sarbatorit ziua de nastere, a fost delicios...n-am poza cu sectiunea, chiar daca am fost si eu acolo, mi-a fost rusine sa ma apuc de pozat de fata cu toata lumea :)):)) reteta o am de la sora mea, iar ea de la cineva care lucreaza la un renumit restaurant in rm valcea.

Ingrediente

  • pentru blat:
  • 3 oua
  • 3 linguri de zahar
  • 6 linduri de faina
  • 3 linguri de ulei
  • 6 linguri de apa
  • un praf de sare
  • un praf de copt
pentru crema tiramisu:
  • 4 oua
  • 7 linguri de zahar
  • 400 g smantana
  • 2 plicuri de spuma pentru frisca
pentru sirop:
  • 250 ml apa
  • 1 lingura de cafea
  • 2 linguri zahar
  • 2 esente rom
pentru glazura:
  • o ciocloata cu lapte
  • 100 g margarina/unt
  • 100 ml apa
  • o lingura cacao
  • o lingura zahar
  • 1 plic gelatina

Mod de preparare

Pregatim blatul separand albusurile de galbenusuri, batem albusurile spuma cu un praf de sare, adaugam apoi zaharul, galbenusurile, apa, uleiul, faina si praful de copt. Tapetam o forma de copt cu faina si punem compozitia rezultata in ea, dam la cuptorul preincalzit cca. 15 minute.

Pregatim siropul:

Punem toate ingredientele intr-un ibric, lasam sa dea un clocot si dam la racit.

Pregatim crema:
Separam albusurile de galbenusuri. Mixam galbenusurile cu zaharul, apoi adugam smantana si omogenizam bine compozitia.
Separat mixam albusurile cu un praf de sare, apoi adaugam praful de frisca, omogenizam compozitia. Amestecam ambele compozitii si dam 10 minute la rece.
Dupa ce s-a racit blatul il taiem in 2, il insiropam si punem crema, blat, crema.
Pregatim galzura:
Punem ciocolata rupta bucatele intr-un ibric impreuna cu apa, cacaoa, zaharul si margarina/unt si lasam pana se omogenizeaza compozitia.
Separat pregatim gelatina conform instructiunilor de pe pachet.
Dupa ce s-a racit glazura turnam in fir subtire gelatina si amestecam bine.
Dam 5-10 minute la rece.
Imbracam tortul cu aceasta glazura si ornam cu trandairi din fondant si bomboane de ciocolata.
P.S Glazura am facut-o la nimereala, am vrut initial sa fac glazura oglinda, dar n-am avut frisca, asa ca am improvizat si a iesit o super glazura, cei de la masa au crezut ca e serbet :)):))



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)