marți, 30 iunie 2015

Sirop si dulceata de zmeura


Zmeura are un continut foarte bogat in vitamina C, vitamina K, acid folic, vitaminele B1, B2 si vitamina E. 
Dintre minerale, zmeura contine cantitati importante de mangan, magneziu, cupru si potasiu. Fructele de zmeura contin si calciu, zinc, fosfor, toate in forme usor asimilabile.

Pentru siropul de zmeura avem nevoie de:

  • 2 kg zmeura
  • 2 kg zahar
  • zeama de la o lamaie
  • 1 l apa
Zmeura se spala sub jet de apa rece, dupa  care se pune intr-o caserola un strat de zmeura, unul de zahar , la sfarsit se adauga si apa.
Se lasa la rece 24 de ore, dupa care zmeura se trece printr-o sita foarte fina.
Siropul rezultat se pune intr-o oala la fiert.
Se fierbe pana nu mai face spuma. ( intre 40- 50 min ).
Spre sfarsitul fierberii se adauga zeama de lamaie.
Siropul fierbinte se toarna in sticle spalate si uscate bine, se inchid ermetic.
Sticlele se sterilizeaza 20 min. 
Se pastreaza la rece pentru iarna.
Din zmeura pasata se face dulceata sau se baga la congelator.
Eu am facut dulceata.
Am pastrat putin sirop si am lasat sa fiarba app. 40 de min la foc mic.
Mi-au iesit 4 borcane de 400 pe care le-am sterilizat tot 20 de min.





2 comentarii:

  1. Dulceata de zmeura am mai facut, dar sirop am baut doar cumparat. Sunt tare curioasa sa vad cum e!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu o sa va para rau, nimic nu se compara cu gustul natural facut in casa.

    RăspundețiȘtergere

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)