sâmbătă, 22 mai 2010

pasta de zahar - fondant






reteta o am de la ana, multumesc mult ana pt retata si pt sfaturi :* 

Ingrediente

  • 3 albusuri la temperatura camerei
  • 250 gr zahar
  • 100 ml apa
  • 1 plic gelatina incolora (10 gr)
  • 1 esenta vanilie
  • 1 varf cutit sare
  • 1 kg de zahar pudra ( eu am folosit margaritar la sfaturile anei :*)

Mod de preparare

Pt inceput puneti 80 ml de apa la fiert cu zaharul si fierbeti cam 6-8 minute ,trebuie sa iasa un sirop lipicios cand dati cu degetul pe fundul lingurii sa ramana curat .
Batem albusurile circa 8 minute.
Cu mixerul mergand adaugati sarea, gelatina dizolvata in restul de apa si vanilia , apoi cate putin incorporati siropul asa fierbinte si mixati cam 15 minute pana se raceste .( asta daca va tine mixerul :D :)) nu am mixat in viata mea atatea minute :D )
Vom obtine o spuma densa si lipicioasa pe care o dam la frigider cel putin o ora, eu am lasat-o cam 6-7 ore ca nu aveam zaharul pudra.
Inainte sa ne apucam de framantat o scoatem afara pt ca in frigider se intareste si nu se potae lucra asa cu ea, sau o bagati la microunde putin asa cum a facut Ana.
Dupa ce s-a mai inmuiat se adauga zahar si se framanta pana devine ca o coca. ( s-ar putea sa va trebuiasca mai mult de 1 kg de zahar, deci sa luati si de rezerva)
Se pune intr-o punga si se tine peste noapte la frigider.( eu am tinut-o 1 ora ca nu aveam rabdare)
Cand ne apucam sa o lucram tapetam masa de lucru cu zahar pudra si o intindem cu sucitorul ( nu trebuie intinsa in foaie subtire pt ca se rupe, sa fie un pic mai groasa), eu am pus zahar pudra de fiecare data cand o intorceam ca sa nu se lipeasca de masa.







2 comentarii:

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)