sâmbătă, 22 mai 2010

Tort Cadou

l-am facut special pt soacra mea, azi este ziua ei si ziua mamei mele, dar din pacate nu este langa mine ca i-as fi facut ceva si mai frumos, doar e mama mea. La multi ani mamei, nepoatei si soacrei mele si tuturor care poarta acest nume! Este primul meu tort facut cu fondant asa ca nu ma criticati prea tare, ca are cine sa ma critice daca nu-i place :D Crema este facuta cu ce mi-a trecut ptin cap si prin frigider :D

Ingrediente

  • pt blat:
  • 3 oua
  • 3 linguri de zahar
  • 3 linguri de faina
  • 2 linguri de cacao
  • 2 linguri ulei
  • esenta de rom
  • un praf de copt
  • pt crema:
  • un plic budinca de capsuni
  • capsuni ( eu am avut vreo 15-20 )
  • 200 g branza proaspata de vaca
  • 100 ml frisca lichida
  • 2 linguri de faina
  • 800 ml lapte
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 3 linguri zahar pudra
  • 3 linguri de zahar pt budinca
  • pt ornat:
  • fondant

Mod de preparare

Pregatim blatul astfel:
Separam albusurile de galbenusuri, le batem spuma, dupa care adaugam zaharul in ploaie si mixam pana se dubleaza volumul, apoi punem galbenusurile, unul cate unul, uleiul, faina, praful de copt si cacaoa, mixam pana se omogenizeaza compozitia, punem compozitia rezultata intr-o forma de tort tapetata cu faina si dam la cuptor pt cca 30 min, verificam din cand in cand facand testul cu scobitoarea.
Dupa ce s-a copt il dam la rece.
Intre timp facem crema astfel:
Mixam frisca, apoi punem branza si zaharul pudra si zaharul vanilat si mixam bine pana se omogenizeaza compozitia.
Intre timp punem pe foc cam 700 ml lapte, pregatim budinca cu laptele ramas si cele 3 linguri de zahar si o punem peste lapte, dupa ce s-a inchegat putin budinca punem cele 2 linguri de faina pe care le-am amestecat cu putin lapte pt a nu se face cocoloase si amestecam bine, dupa ce s-a ingrosat o dam la o parte si o punem la racit.
Dupa ce s-a racit o punem peste crema de branza, mixam pana se omogenizeaza bine si o dam la rece.
Taiem blatul in 2, insiropam cu ce aveti, punem un strat de crema, capsunile taiate cubulete, inca un strat de crema, celalat blat pe care il insiropam bine, crema si deasupra fondant.
Ornam dupa preferinte.

Tipsuri

2 comentarii:

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)