joi, 10 februarie 2011

ciorba de fasole cu zeama de varza - de post




Imi aduc aminte, de fiecare data cand mananc ciorba de fasole, de bunica mea, care nu mai este printre noi :(....avea un gust deosebit avand in vedere ca era facuta de ea, mancam dimineata, la pranz si seara ciorba de fasole ( atat de mult imi placea cum o facea)....pentru azi am facut si eu o ciorba de fasole, insa nici pe departe nu are acelasi gust, dar macar imi mai alin dorul de scumpa mea bunica :(



Ingrediente:
  • fasole boabe ( 300 g)
  • o ceapa
  • un morcov
  • o felie telina
  • pastrnac
  • radacina de patrunjel
  • zeama de varza
  • o lingura bulion
  • ardei
  • sare
  • piper
  • cimbru
  • o lingura de faina pentru rantas
  • frunze de telina
  • marar
Spalam fasolea si o lasam la inmuiat de seara in apa rece.
A doua zi o fiebem in 2-3 ape.
Putem fierbe mai multa si oputem pastra in in pungi la congelator si o putem folosii cand avem nevoie si suntem in lipsa de timp ( eu asa am procedat de aceasta data)
Dupa ce a fiert, calim ceapa tocata marunt, in 2-3 linguri de ulei, apoi adaugam morcovul dat pe razatoare sau taiat cubulete, ardeiul, telina, pastarnacul si radacina de patrunjel taiate cubulete si le calim impreuna, adaugam si bulionul si stingem cu putina apa, lasam asa cateva minute.




intre timp pregatim faina, pe care o amestecam cu 2-3 linguri de apa, ca sa nu se faca cocoloase si o trunam peste ceapa calita, completam cu apa si lasam sa fiarbe 10 minute, dupa care vom pune peste fasolea fiarta.
O lasam sa mai dea cateva clocote si adaugam zeama de varza dupa gust.
potrivim gustl de sare, piper, putin cimbru si luam de pe foc.
Asezonam cu frunze de telina tocate marunt si marar tocat fin.




Alaturi de o ceapa este nemaipomenita!
Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)