marți, 17 mai 2011

prajitura ciocolatoasa


daca, acum un an nu suportam ciocolata, iata ca acum am inceput sa o ador...si asta datorita lui miha, ea e vinovata pentru ca salivez la prajiturile ei cu ciocolata :D..trebuie sa dau si eu vina pe cineva :D :)):))...am facut o combinatie care zic eu ca a iesit minunata :D

Ingrediente

pentru blat:
  • 6 oua
  • 16 linguri de zahar
  • 200 ml lapte
  • 1 praf de copt
  • ~ 2 pahare faina
  • esenta de vanilie
  • 2 linguri de ulei
pentru crema:
  • un borcan nutella ( cred ca 350 g )
  • 1 plic crema de ciocolata
  • 200 ml lapte
pentru glazura:
  • 2 ciocolate cu lapte
  • 2 lingurite unt
  • 4 linguri lapte
pentru decor:
  • nuca de cocos
in plus:
  • sirop de capsuni pentru insiropat

Mod de preparare

Separam albusurile de galbenusuri, le batem spuma cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul, dupa care adaugam zaharul in ploaie, galbenusurile unul cate unul, uleiul, laptele, esenta de vanilie, faina amestecata cu praful de copt, dupa care omogenizam bine compozitia.
Turnam compozitia in tava de la cuptor tapetata cu hartie de copt, pe care am uns-o cu putin ulei si dam la cuptorul preincalzit ~ 30 de minute la foc potrivit, facem testul cu scobitoarea pentru a vedea daca este gata.
Dupa ce s-a copt blatul il lasam sa se raceasca, apoi il taiem pe jumatate, dupa care il insiropam putin cu sirop de capsuni.
Pregatim crema de ciocolata:
Amestecam nutella cu praful de crema si laptele si mixam pana se omogenizeaza bine compozitia.
Punem crema peste primul blat, apoi punem celalalt blat, pe care il insiropam ( doar putin ), iar deasupra vom pune glazura pe care am facut-o in felul urmator:
Intr-u ibric, punem ciocolata rupta bucatele, aptele si untul si punem totul la foc mic pana se topeste si se omogenizeaza glazura, dupa care amestecam in ea pana incepe sa se raceasca si sa se ingroase.
Turnam glazura peste blat.
Optional punem nuca de cocos peste glazura.
Dam prajitura la frigider cel putin 3 ore, dupa care o taiem. ( eu am taiat-o inainte ca nu am avut loc in frigider :D)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)