miercuri, 25 aprilie 2012

Tort cu cirese negre si glazura de ciocolata

Acest tort este cel mai simplu tort pe care l-am facut vreodata.
L-am facut pentru ziua surorii mele.
Sursa: Gaby
Gaby l-a facut cu visine, eu am prefereat dulceata de cirese si nu-mi pare rau, a iesit ceva in genul unui jeleu, dar sunt convinsa ca este delicios si cu visine .





Ingrediente:
  • 5 oua
  • 7 linguri de zahar
  • 7 linguri de faina
  • 2 linguri ulei
  • un praf de sare
  • un borcan dulceata de cirese negre
pentru glazura:
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 50 g unt
  • 2 linguri lapte
pentru ornare ( optional )
  • capsuni 
  • fulgi de migdale

Se unge o forma termorezistenta cu unt, dupa care se aseaza un strat de dulceata.
Se separa albusurile de galbenusuri, dupa care se bat albusurile spuma cu un praf de sare, pana isi dubleaza volumul, treptat se adauga zaharul si se mixeaza pana cand nu se mai simte.
Se adauga galbenusurile, unul cate unul, uleiul si faina cernuta, se omogenizeaza bine compozitia.
Se toarna compozitia rezultata peste stratul de cirese si se coace la cuptorul preincalzit cca 30- 35 de minute la foc mic.
Se face testul cu scobitoarea.
Cand este gata, se lasa putin sa se racoreasca, insa nu trebuie sa se raceasca.


Se pune un platou deasupra formei si printr-o miscare ferma se rastoarna.



Se lasa sa se raceasca bine.
Se pregeteste glazura:
Se pune ciocoata, untul si laptele intr-un ibric la foc mic, se amesteca pana la omogenizare, se lasa sa se racoreasca si sa se intareasca putin, dupa care se distribuie frumos peste cirese.




Se orneaza optional cu fulgi de migdale si caspsuni sau cu cirese.






16 comentarii:

  1. Vaaaiii...cat de bine arata!!!Cred ca e un deliciu!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare bine arata! Eu mereu trag putin, in tigaie fara grasime, fulgii de migdale, pana prind putina culoare. Devin crocanti si deliciosi ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sigur este foarte buna, nu numai aratoasa. Poti sa-mi spui ce marime are forma in care ai copt prajitura? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ghiocel.....nu stiu exact marimea, dar nu este foarte mare, zic eu cu aproximatie ca in jur de 12 cm...insa daca o faci intr-o alta forma mai mare mai adaugi 1-2 oua, faina si zahar in fct de oua, in reteta lui gaby erau 6 oua, eu am scazut unul pentru ca era forma mai mica, pup

      Ștergere

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)