sâmbătă, 5 februarie 2011

Prajitura turnata cu mere



in timpul sarcinii am mancat o prajitura cu mere excelenta, de atunci tot am cautat retete care sa aduca macar cu acea prajitura, azi am gasit-o in sfarsit, e atat de pufoasa si buuunaaa incat mori mancand :D sursa aici http://www.ceimici.ro/articole/alimentatie/deserturi-delicioase/prajitura-turnata-cu-mere-sau-branza...am modificat cantitatile pentru ca n-am stiut dimensiunea tavii.

Ingrediente

  • 3 oua
  • 13 linguri de zahar
  • 13 linguri de ulei
  • 13 linguri de lapte
  • 16 linguri de faina
  • 1 praf de copt
pentru umplutura:
  • 1 kg de mere ( 5- 6 mere)
  • 6 linguri de zahar sau dupa gust, depinde cat de dulci/acre sunt merele
  • 100 g margarina
  • 2 lingurite scortisoara

Mod de preparare

Batem oualE cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul, dupa care adaugam zaharul in ploaie si mixam pana se dizolva zaharul, apoi adaugam uleiul si omogenizam bine compozitia.
Amestecam faina cu praful de copt, dupa care o adaugam peste oua, alternand cu laptele.
Aluatul trebuie sa fie mai gros decat cel de clatite ( trebuie sa curga din lingura)
Curatam merele de coaja, le dam pe razatoare, adaugam zaharul, margarina si scortisoara si punem pe foc sa se caleasca pana scade tot sucul.
Ungem tava cu unt/margarina/ulei, dupa care o tapetam cu faina si turnam jumatate din compozitie in ea.
Dam la cuptorul preincalzit 10 - 12 minute.
Dupa ce s-a copt primul blat, scoatem tava, punem merele calite peste si turnam si cealalta jumatate de aluat, nivelam usor cu o lingura.
Introducem din tava la cuptor inca 30 de minute la foc mic.
Prajitura se taie doar atunci cand s-a racit foarte bine.


2 comentarii:

  1. Draga mea, tocmai am executat aceasta placinta cu mere.
    Eu am pus 18 linguri de faina pentru ca era prea curgatoare coca:), am facut o intr o tava mai mare cam asa cum arata a ta in poze insa mie mi a iesit fff subtire. Este pufoasa, buna, mie insa mi se pare prea dulce, data viitoare pun mai putin zahar.
    Merci pentru reteta, imi plac mult si pozele:)
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  2. draga Diana, ma bucur tare mult ca ai facut reteta, in privinta cantitatii de faina, e posibil sa-ti fi iesit mai moale, or fi fost ouale mai mari si atunci da trebuie mai multa faina.....dar zici ca ti-a iesit ffff subtire...undeva ai gresit sau a fost tava mult mai mare decat a mea, tava mea este pe jumatatea celei de aragaz, nu-i stiu exact dimensiunile, dar o sa ma uit si-ti zic..si mie m-i s-a parut cam dulce, te pup si te mai astept cu mare drag :*:*:*

    RăspundețiȘtergere

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)