joi, 16 iunie 2011

Green cake


l-am facut pentru invatatoarea nepoatei mele...

Ingrediente

pentru blat:
  • 4 oua
  • 200 g de zahar
  • 200 ml lapte
  • 1 praf de copt
  • 2 linguri de ulei
  • esenta de vanilie
  • 200 g faina
Crema ganache de ciocolata:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 200 ml frisca lichida
Spuma de capsuni:
  • 300 g capsuni
  • 300 ml frisca lichida
  • 2 linguri zahar pudra
Ganache de ciocolata alba
  • 200 g ciocolata alba
  • 200 ml frisca lichida
  • esenta de vanilie
Pentru decor
  • frisca
  • bomboane argintii
  • colorant alimentar galben
  • colorant alimentar albastru
  • grilaje de ciocolata
  • zahar colorat ( albastru )
  • Mod de preparare
Separam albusurile de galbenusuri, le batem spuma cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul, dupa care adaugam zaharul in ploaie, galbenusurile unul cate unul, uleiul, laptele, esenta de vanilie, faina amestecata cu praful de copt, dupa care omogenizam bine compozitia.
Turnam compozitia intr-o forma rotunda si dam la cuptor app. 30 de minute la foc mic.
Pregatim crema ganache de ciciolata :
Punem 100 ml de frisca lichida intr-un vas, o aducem la punctul de fierbere, dupa care punem ciocolata rupta bucatele si amestecam pana se dizolva si se omogenizeaza, se da la rece cateva ore, dupa care o batem cu mixerul pana devine spuma si o amestecam cu restul de frisca pe care o batem separat.
La fel procedam si cu crema ganache de ciocolata alba, doar ca aici mai adaugam si esenta de vanilie dupa ce o luam de pe foc.
Pregatim si spuma de capsuni:
Mixam frisca. Pasam capsunile si le amestecam cu zaharul pudra si esenta, dupa care le punem peste frisca si omogenizam spuma. Dam la rece
Asamblarea tortului:
Taiem blatul in 3.
Insiropam cu un sirop facut din apa, zahar si esenta de vanilie.
Punem cremele dupa preferinte, eu am pus mai intai ganache de ciocolata cu lapte, spuma de capsuni si ganache de ciocolata alba.
Am ornat cu frisca si bombonele argintii.
Culoarea verde am obtinut-o prin combinarea colorantului galben cu albastru.
Grilajele le-am facut din ciocolata topita, cu ajutorul unei pungi, le lasm sa se intareasca bine, dupa care cu ajutorul unui cutit le desfacem usor si lepunem pe margini sau fiecare dupa preferinte si imaginatie.

Deasupra am presarat zahar colorat albastru pentru a da senzatia de roua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)