marți, 14 ianuarie 2014

Tort printesa Sofia



Tortul acesta l-am facut pentru noua noastra prietena Madalina, care este si colega cu Andutu.
Nu este el unul foarte reusit, insa speram noi ca a fost pe placul sarbatoritei pentru ca l-am facut cu mare drag.

Ingrediente:

pentru blat:


  • 10  oua
  • 500 g de zahar tos
  • ~ 200 ml  lapte
  • 1 praf de copt
  • 500 g faina
  • esenta vanilie
pentru crema ganache:
  • 700 g ciocolata menaj
  • 720 ml frisca lichida
pentru printesa sofia:
  • ~300 g zahar pudra coronita
  • 1 punga bomboane marshmallow - 100 g
  • 2 linguri apa
     

 pentru ornat:
  • 600 ml frisca
  • bomboane in forma de inimioara
Cu o seara inainte de a face tortul, facem fondantul:
 Punem bomboanele intr-un vas peste care vom pune cele 2 linguri de apa si le topim la bain marie, amestecand continuu.
Dupa ce s-au topit incepem sa daugam zaharul pudra amestecand cu lingura, din momentul in care nu se mai poate amesteca cu lingura incepem sa framantam cu mana.
 Trebuie sa iasa ca un aluat moale si pufos.
Dupa ce l-am famantat bine il invelim intr-o folie si-l dam la frigidre pana a 2 a zi.
Se poate pastra o luna in frigider.
Aici aveti si poze din timpul pregatirii.
Pentru printesa Sofia avem nevoie de un desen scos la imprimanta in 3 exemplare.
Decupam fiecare parte a corpului cu foarfeca.
Oprim un exemplar pentru a avea intregul model.
Inainte de a lucra cu fondantul trebuie scos cu cateva ore la temperatura camerei.
Coloram o bucata cu colorant mov pentru a face rochita, eu restul le-am pictat.
Pentru a face rochita intindem fondantul mov si decupam cu un cutit mic, pe marginea modelului.
La fel procedam si cu celelalte forme din desen sau putem decupa totul dintr-o singura bucata si cu pensula pictam fiecare parte a desenului in functie de model.
Nu stiu daca am explicat eu cum trebuie si nu am avut nici timp sa pozez procedeul.
Eu m-am insiprat de aici si poate va este si voua folositor.


 Pregatim blatul:
 Separam albusurile de galbenusuri, le batem spuma cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul, dupa care adaugam zaharul in ploaie, galbenusurile unul cate unul, uleiul, laptele, esenta , faina amestecata cu praful de copt , dupa care omogenizam bine compozitia cu o spatula.
Punem compozitia rezultata intr-o tava tapetata cu hartie de copt ( tava de la aragaz )  si o dam la cuptorul preincalzit cca 30 min la foc mediu.
Intre timp pregatim crema:
Rupem ciocolata bucatele mici si o punem intr-un vas, peste care turnam frisca lichida.
Punem vasul pe foc si aducem la punctul de fierbere ( atentie, nu trebuie sa fiarba! ) omogenizam compozitia si lasam sa se raceasca.
Dupa ce s-a racit bine o mixam pana isi dubleaza volumul si incepe sa se deschida la culoare.
Taiem blatul de tort in 3.

Il insiropam cu lapte indulcit sau un sirop oarecare si incepem asamblarea, blat insiropat - crema - blat insiropat -  crema - blat - crema.
Deasupra punem frisca pe care o mixam bine ( oprim din frisca pentru a face niste moate - optional ).
Peste frisca am pus-o pe Printesa Sofia si am mai ornat cu cateva floricele din fondant.


Sarbatorita noastra 




Si o poza cu gasca 


10 comentarii:

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)